قديم منذ /06-12-2017, 10:32 PM   #1

طالب جديد

Sweet amira غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 20342
 تاريخ الإنتساب : Feb 2016
 المشاركات : 24
 الجنس : أنثى
 مستوى التقييم : Sweet amira is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 18
تم شكره 2 مرة في مشاركة واحدة
افتراضي IT201 Assignment 4


السلام عليكم
الي فاهم الواجب يشرحه لنا الله يعطيكم العافيه








  رد مع اقتباس

قديم منذ /07-12-2017, 07:55 AM   #2

طالب جديد

Ayesh غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 19670
 تاريخ الإنتساب : Dec 2015
 المشاركات : 13
 الجنس : ذكر
 مستوى التقييم : Ayesh is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 1
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
افتراضي


تونا مرسلين الثالث م نزل ذا








  رد مع اقتباس
قديم منذ /07-12-2017, 08:55 PM   #3

طالب جديد

luhaibia غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 11179
 تاريخ الإنتساب : Sep 2014
 مقر الإقامة : المدينة المنوره
 فرع الجامعة : فرع المدينة المنورة
 التخصص : بكالوريوس تقنية معلومات
 المستوى : غير منتسب
 المشاركات : 23
 الجنس : أنثى
 مستوى التقييم : luhaibia is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
افتراضي


السلام عليكم

بالنسبة للسؤال الاول المطلوب منك تصممين انترفيس للمشروع اللي اخترتيه وتستخدمين البرنامج اللي اخترتيه بالاسايمنت الثاني طبعا ع حسب مشروع اذا ويب سايت او تطبيق موبايل التصميم رح يختلف

مثلا لو كان برنامج جوال ايش رح تكون الواجهه عبارة اليوزر نيم الباسوورد اذا ما عنده حساب حتكون فيه ايقونه ثانيه للتسجيل في البرنامج زي فكره اي برنامج

السؤال الثاني باقي ما اخذنا الشابتر

السؤال الثالث

1. you need to Reduce the load of short-term and working memory.
2. you should Increase automaticity.
3. Provide information abundant interfaces.
اتاكدي من الحل










  رد مع اقتباس
قديم منذ /08-12-2017, 02:33 PM   #4

طالب جديد

Ghazi غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 16837
 تاريخ الإنتساب : Sep 2015
 المشاركات : 71
 الجنس : ذكر
 مستوى التقييم : Ghazi is on a distinguished road
النقاط : 32

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
افتراضي


الله يصبرنا على هذا الترم ويعديه على خير








  رد مع اقتباس
قديم منذ /12-12-2017, 03:30 PM   #5

 
الصورة الرمزية suga
طالب جديد

suga غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 6621
 تاريخ الإنتساب : Sep 2013
 مقر الإقامة : Alkhobar.
 فرع الجامعة : فرع الدمام
 التخصص : بكالوريوس المعلوماتية الصحية
 المستوى : المستوى الخامس
 المشاركات : 39
 الجنس : أنثى
 مستوى التقييم : suga is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 2
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
افتراضي


List different ways that help guidance to users online? and which one you would choose for your application and why?


حل السؤال الثاني طيب؟








  رد مع اقتباس
قديم منذ /12-12-2017, 10:48 PM   #6

طالب جديد

hawra_radi غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 11374
 تاريخ الإنتساب : Sep 2014
 المشاركات : 43
 الجنس : أنثى
 مستوى التقييم : hawra_radi is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
افتراضي


السؤال الثالث

strategy that you could use to reduce the user frustration

1) Provide clarity regarding personal goals and objectives.

2) Ensure that regular feedback is obtained between supervisors and employees regarding performance. Let staff members know where they stand in terms of accomplishing goals. If they have made some wrong turns, explain when and where they went off track.

3) Give the employee challenging yet attainable goals.

4) Set up an environment of openness, in which management will listen to and act upon employees’ ideas and suggestions.

5) Provide employees with the appropriate authority to make decisions as they perform their jobs.

6) Encourage and reward responsible risk taking

7) Ensure that employees have the information, tools, equipment, supplies, and assistance they need to perform their jobs.
8) Provide ongoing coaching and counseling from supervisors to address development needs.

9) Give consistent organizational support for training and development opportunities and encourage employees to use those opportunities.

10) Provide ample opportunities to learn new skills and refine.








  رد مع اقتباس
قديم منذ /15-12-2017, 09:30 AM   #7

طالب جديد

aziz905 غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 16473
 تاريخ الإنتساب : Aug 2015
 المشاركات : 7
 الجنس : ذكر
 مستوى التقييم : aziz905 is on a distinguished road
النقاط : 0

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
افتراضي


اجابة السؤال الثاني اتوقع في chapter 12








  رد مع اقتباس
قديم منذ /16-12-2017, 04:44 PM   #8

طالب نشيط

Ali.Jassim غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 16313
 تاريخ الإنتساب : Aug 2015
 مقر الإقامة : -AlQatif
 فرع الجامعة : فرع الدمام
 التخصص : بكالوريوس تقنية معلومات
 المستوى : المستوى السابع
 المشاركات : 194
 الجنس : ذكر
 مستوى التقييم : Ali.Jassim will become famous soon enough
النقاط : 32

شكراً: 11
تم شكره 21 مرة في 11 مشاركة
افتراضي


شباب السؤال الثاني .... بالله نحتاج توضيح للي يعرفه ..








التوقيع
اللهم صل على محمد وآل محمد
اللهم اجعلنا من العلماء الصالحين في الدنيا والاخرة

العلم يحرسك وأنت تحرس المال , العلم يزكو على الإنفاق والمال تنقصه النفقة العلم حاكم والمال محكوم عليه’ ومحبة العلم دين يدان بها , العلم يكسب العالم الطاعة في حياته
  رد مع اقتباس
قديم منذ /16-12-2017, 05:10 PM   #9

طالب نشيط

Ali.Jassim غير متواجد حالياً

 

مواضيعي | ردودي

 رقم العضوية : 16313
 تاريخ الإنتساب : Aug 2015
 مقر الإقامة : -AlQatif
 فرع الجامعة : فرع الدمام
 التخصص : بكالوريوس تقنية معلومات
 المستوى : المستوى السابع
 المشاركات : 194
 الجنس : ذكر
 مستوى التقييم : Ali.Jassim will become famous soon enough
النقاط : 32

شكراً: 11
تم شكره 21 مرة في 11 مشاركة
افتراضي


حل السؤال الثاني .. للاسف لو ادري شيكت على الكتاب اول ^^


There are diverse ways of providing guidance to users online
Taxonomy of user documentation, online help, and tutorials.
Domain covered by help system
• Description of interface objects and actions (syntactic)
• Sequences of actions to accomplish tasks (semantic)
• Task-domain-specific knowledge (pragmatic)

Degree of integration in the interface (from less to more integrated)
• Online documentation and tutorial: independent interface, even possibly developed by a different company
• Online help: integrated into the interface, separate window usually invoked from a "help" button
• Context-sensitive help: a) user controlled depends on where the user points (pop-up box, balloon, tool tip, or ScreenTip), or b) system initiated—the system makes suggestions and sometimes takes action
• Animated demonstrations: usually integrated into the interface
Time of intervention
• Before starting (quick guide, manual, and tutorial) At the beginning of the interaction (getting started, animated demonstration)
• During the task (context sensitive, either user- or system-initiated help)
• After failure (help button, FAQs)
• When the user returns the next time (start-up tips)
Media
• Text (paragraphs, with a list of steps)
• Graphics (screen prints can illustrate explanations)
• Voice recording
• Video recording of someone using the interface
• Animation
• Recording of the interface itself in action, with or without annotations
• Simulation environments for computer-based training

Extensibility
• Closed system
• Users can add more information(annotations, synonyms, or translations)








التوقيع
اللهم صل على محمد وآل محمد
اللهم اجعلنا من العلماء الصالحين في الدنيا والاخرة

العلم يحرسك وأنت تحرس المال , العلم يزكو على الإنفاق والمال تنقصه النفقة العلم حاكم والمال محكوم عليه’ ومحبة العلم دين يدان بها , العلم يكسب العالم الطاعة في حياته
  رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة